ÚVODZákladem tvorby postavy je ujasnit si jakou postavu si chcete vlastně vytvořit. Měli byste vědět jaké atributy by tato postava měla mít pokud je tato postava například bojovník, nebo kouzelník. Je snad jasné, že u kouzelníka bude nejdůležitější inteligence a moudrost, zatímco bojovník, který vždy bojuje tváří tvář nepříteli, bude chtít mít co největší sílu, aby se uměl řádně ohánět mečem či jinou na sílu náročnou zbraní, dále aby unesl i těžké brnění a další věci. Obratnost pro rychlost a přesnost, konstituci pro životní vitalitu, tedy počet životů atd. Jelikož tyto stránky můžou navštívit i laici, kteří s RPG hodně zkušeností nemají, ale chtěli by se je naučit hrát (správné rozhodnutí), vytvořil jsem na své stránce tuto sekci právě pro tyto nadějné potencionální zájemce. Ještě bych chtěl předem upozornit, že pravidla pro tvoření postavy a vlastně i vše ostatní budu popisovat dle pravidel AD&D. To znamená, že tento návod Vám bude k užitku jen v případě, kdy hrajete buďto stolní dobrodružství AD&D, nebo, což je asi více pravděpodobné, počítačovou hru, založenou již na zmíněných pravidlech AD&D (nejlepší). V opačném případě si tuto stránku můžete pročíst také pokud jste vůbec v tomto oboru začátečník, jelikož mnoho informací můžete využít i u jiných RPG, ovšem ne všechny. TVOŘENÍ DRUŽINYDá se říci, že vytvoření správně vyvážené družiny dobrodruhů je nejdůležitější věc, kterou za celou hru uděláte, což znamená, že celý chtiví už abyste se pustili do dobrodružství, byste neměli zanedbat tuto činnost. Pokud hrajete hry jako Baldur's Gate, Icewind, nebo jinou podobnou hru, či stolní hru podle těchto pravidel a nevíte jak tuto družinu zvolit, zde je návod. U počítačových her typu AD&D si můžete vytvořit nebo najmou maximálně 6 postav. Každá správná družina by měla mít alespoň jednoho čistokrevného bojovníka (fighter), dobré je mít ještě jednoho hraničáře (ranger) se schopností střílet z luku. Dále by měla obsahovat zloděje (rogue), který hledá pasti, umí se dostat do zamčených truhel, umí se "skrýt do stínu", tedy pohybovat se tak tiše a nenápadně, že si ji nepřítel nevšimne, atd. Dále se hodí kněz (cleric/priest), který Vás po bitvě umí vyléčit a má různě silné většinou defensivní kouzla. No a nakonec by neměl chybět ani čaroděj (mage), který většinou používá ofensivní kouzla a i když je na začátku velmi slabý je později naopak velmi efektivní. Tak tedy toto je typická sestava dobrodruhů (může být i jiná, můžete experimentovat):
Každý charakter v jednotlivých druhů povolání má své
speciální schopnosti. Tyto schopnosti jsou podrobně popsány v kapitole
"Speciální schopnosti".
|
Tato stránka byla
autorem Webu naposledy ručně editována nebo automaticky upravena
12.06.2016 17:13:51 |