|
|
Kouzelník je obávaným členem
každé družiny. Také vždy, když bojujete proti skupince nepřátel, která má
kouzelníka, je nejlepší když zaútočíte nejdříve na něj, než stačí vyvolat
taková kouzla, že Vám z toho bude pěkný horko (doslova), nebo pěkná zima
(také doslova). Síla jeho kouzel je kompenzována slabou obranou (pokud si
na sebe nestačí vykouzlit štít) a faktem, že čím silnější kouzlo vyvolává
tím déle to trvá. Kouzelník se musí na vyvolávání soustředit a proto je
jasné, že když je zraňován během kouzlení, tak nakonec nic nevykouzlí. K
tomuto účelu se nejlépe hodí lučištníci, kteří jsou schopni přes vlnu
nepřátel střílet na kouzlícího kouzelníka. Kouzelník je na začátku každého
dobrodružství slabý jak moucha, jelikož moc dobrá kouzla nezná a navíc má
na začátku málo životů a ubohou obranu. Ke konci hry je to však postava,
která vyvoláním správného kouzla na správném místě zlikviduje menší
skupiny protivníků několika kouzly. Princip kouzlení je následující:
Kouzelník je od 1 úrovně schopen vykouzlit několik málo kouzel. Jeho první
útočné kouzlo je zpravidla magická střela a možná nějaké základní obrana.
Navíc každé kouzlo, které kouzelník chce použít, musí být namemorizované
(doslova pamatované) tzn. že ho kouzelník musí mít nachystané předem. Při
memorizování si vybírá a musí si dobře rozmyslet, jaká kouzla bude
potřebovat. Po výběru si musí odpočinou (vyspat se) a během spánku se
vybraná kouzla stanou aktivní a po spánku použitelná. Po použití se musí
kouzelník znovu vyspat aby nabral nové síly na použití. V praxi to vypadá
tak, že na začátku, kdy je kouzelník na 1 levelu, tak si vykouzlí svoje 3,
nebo 4 kouzla a již nemůže nic jiného dělat, než čekat až parta bude
odpočívat. Později od takové 7,8 levelu začíná být ovšem velmi
produktivní, jelikož již má nejen několik silných kouzel, ale již značné
množství těch jednodušších. Pokud budete chtít do své party zařadit
kouzelníka (měli byste chtít), budete se muset opět rozhodnout jak budete
postupovat. |
MAGE (mág)
Mág usiluje být mistr magických energií, tvaruje je a vyvolává jako kouzla.
Proto studuje podivné jazyky a neznámá fakta a zasvěcuje mnoho svého času
magickému výzkumu. Mág se musí spoléhat na své znalosti a chytrost aby přežil.
Mágové jsou zřídkakdy viděni na dobrodružství bez družiny bojovníků a mužů ve
zbroji. Protože jsou odlišné typy (nebo školy) magie, jsou také odlišné typy
kouzelníků. Mág studuje všechny typy magie a učí se rozsáhlou paletu kouzel.
Jeho široký dosah ho dělá dobře stavěným pro potřeby dobrodružství.
Speciální schopnosti: kouzlení
Omezení: nemůže nosit brnění, může používat pouze dýky, hole, šipky a
praky.
SPECIALIST WIZARDS (kouzelník specialista)
Jsou to vlastně kouzelníci, kteří se specializují na specifickou školu magie,
mohou memorizovat na každé levelu o 1 kouzlo navíc (v případě že jsou toto
kouzlo schopni použít dle příslušné úrovně). Kouzelníci specialisti mají
zakázáno studování kouzel škol, které jsou přímým protějškem jejich vlastních
(jsou v rozporu) a nemůžou mít více povolání.
Jednotlivé školy:
ABJURER (obranář) kouzelník, který se specializuje na obranou magii.
CONJURER (povolávač) kouzelník specializovaný ve tvoření monster k jeho
pomoci.
DIVINER (věštec) kouzelník specializovaný na detekci a předvídací
magii.
ENCHANTER (zaklínač) kouzelník, který se specializuje na manipulaci a
ovládání jiných.
ILLUSIONIST (iluzionista) kouzelník zběhlý ve tvoření iluzí a
iluzionární magie.
INVOKER (vyvolávač) kouzelník, který je mistr ve vyvolávání živelných
kouzel.
NECROMANCER (nekromancer) kouzelník, který se specializuje na magii,
která působí na mrtvé.
TRANSMUTER (proměnovač) kouzelník, který se specializuje na přeměnu
fyzické reality.
[ o úroveň výše ] [ Kněz ] [ Darebák ] [ Bojovník ] [ Kouzelník ]
|