Začátek hry
Technický úvod
Pokud se nacházíte v opasku, je vaše perla vaším tělem. Vnímáte, co se kolem vás
děje, není to ale přímo jako by jste viděli a slyšeli, spíš cítili. Rozeznáváte
okolí, rozeznáváte, co se kolem vás děje, kdo kolem vás – nebo spíš nositele
opasku – je. V této formě můžete komunikovat mezi sebou pomocí myšlenek, pokud
se ale váš protějšek před vámi neuzavře. Takto komunikovat můžete i s majitelem
opasku. Nic jiného dělat nemůžete.
Vnímání času
Jak už napověděl úvodní příspěvek v jeskyni, vaše vnímání času může být, pokud
se nacházíte v opasku, různé. Dlouhé nudné období můžete „zrychlit“, uběhne pro
vás jako mávnutím kouzelného proutku. To byl případ, kdy se dvěstě let s opaskem
nic nedělo, může to být období dlouhé cesty, kdy se neděje nic zajímavého. V
takovém zrychlení času vnímáte také své okolí, je ale jasné, že krátké události
ani nestihnete zaznamenat. Co ale zaznamenáte vždy je to, když se nositel opasku
ocitne v nebezpečí, v ohrožení života.
Přechod ze zrychleného do normálního plynutí času ale není okamžitý. Takže se
může stát, že budete vnímat, že na majitele opasku někdo útočí, než se ale
„časově“ srovnáte, může uplynout třeba týden.
Fyzická podoba.
Kdykoliv si přejete, můžete opasek opustit a ocitnete se v krátké vzdálenosti od
jeho majitele. S reálným fyzickým tělem, které vypadá přesně tak, jak vypadalo
ve chvíli, kdy jste zemřeli, nestárnete. Máte ty samé vlastnosti a schopnosti,
jaké jste měli za života a k tomu ještě spoustu vzpomínek na události od vašeho
přidání do opasku.
Příchod z opasku nedoprovází žádné efekty, prostě tam najednou jste. Nebudí ani
pozornost u okolních lidí, ti se jen podiví, jak to, že si nevšimli už dříve, že
tam jste. Stejně je to i s odchodem, nebudí moc velkou pozornost. Ve fyzickém
těle se nemůžete dorozumívat myšlenkami, pokud se nejedná o povolání, která
tohle ovládají.
Zranění, smrt.
Vaše postava se tedy mimo opasek projevuje jako kdokoliv jiný, může být i
zraněn. Pokud je zraněn a vrátí se do opasku, jeho aura ho vyléčí – rychlost
záleží na velikosti zranění. Stejně tak pobyt v opasku obnovuje a regeneruje
síly – místo klasického spánku.
Může se stát, že vás někdo zabije. V tom případě regenerace trvá hodně dlouho,
takže se sebevražednými kousky raději opatrně :) Taky by jste si pak nemuseli
hodně dlouho zahrát.
Výbava, jídlo, pití.
Nepředstavujte si, že máte v opasku nějaké skladiště věcí. Objevíte se s
oblečením, zbrojí, zbraněmi, nějakými drobnostmi, nanejvýš s cestovním vakem,
který jediný (a věci v něm) můžete v opasku „nechat“. Samozřejmě můžete své věci
obměňovat, kupovat nové, získávat peníze, vždy ale máte jen tolik, kolik
unesete.
Teoreticky jíst a pít nemusíte, nemusíte spát, pobyt v opasku, jak už jsem
psala, regeneruje vaše síly. Pokud ale budete z opasku venku třeba několik dní,
samozřejmě budete unavení a můžete spát, budete mít hlad a žízeň.
Doba „pobytu“ mimo opasek, vzdálenost od majitele.
Doba pobytu mimo opasek není nijak omezena. Se vzdáleností je to už jiné. Za tu
dobu, co trvá tato vaše zvláštní existence, jste dospěli k závěru, že vzdálenost
není pevně daná. Někdy jste neměli problém dojít až na opačný konec města, jindy
jste se nemohli vzdálit z dohledu Tiaillie. Takže je zřejmé, že vzdálenost
ovlivňovala ona svou vůlí. Otázka je, jak to bude nyní…
Víte ale, že pokud jste byli od Tiaillie celkem daleko, dokázali jste poznat, že
ji něco hrozí a ona vás dokázala přimět k návratu do opasku.
Vztah k majiteli opasku.
V případě Tiaillie byly asi vaše názory a city k ní různé, pro to, že ona
způsobila váš současný stav. Nicméně, i když vaše svobodná vůle zůstala
zachována, nikdy nikdo z vás nedokázal proti ní pozvednout ruku nebo konat tak,
aby jí uškodil nebo ji ohrozil. Nikdo a nic vás nenutilo s ní ve všem souhlasit,
poslouchat ji nebo plnit její příkazy. Pokud se ale ocitla v přímém ohrožení
života, cítili jste potřebu zasáhnout a toto ohrožení eliminovat.
Nyní ale opasek vlastní někdo jiný. A vy cítíte, že ze současnou majitelkou to
bude podobné. Ať už váš názor na ni bude jakýkoliv, neohrozíte ji a pokud bude
potřeba, ochráníte její život.
Tiaillia.
Jak už jsem psala v úvodním příspěvku do jeskyně, Tiaillia se po své smrti
připojila k vám. Nekomunikuje ale s vámi, jen cítíte její přítomnost a její
vůli. Ta se zatím nijak neprojevovala…
Způsob hraní.
Tak a teď se dostávám ke kouzlu této jeskyně. Kdo zde bude a bude chtít hrát,
vystoupí z opasku. Takový příspěvek uvede takto:
Příchod
text příspěvku…
Pak už hraje, jak dlouho chce, nebo jak mu čas dovolí.
Když budete vědět, že pro dnešek, pro tenhle týden nebo jinou časovou jednotku
končíte, bude váš poslední příspěvek vypadat takto:
text příspěvku (poslední slova, akce…)
Odchod
Záleží jen na vás, jaké tempo si zvolíte. Možná se sejdou dvě tři postavy, které
si za den pěkně popovídají a odehrají toho spoustu, nebo se třeba někteří omezí
na jeden příspěvek denně, je to opravdu jen na vás.
Já se budu pokoušet reagovat co nejčastěji, berte ale prosím ohledy na to, že
chodím do práce a musím v ní i něco dělat :)
Takže se může stát, že se hra zastaví čekáním na mou reakci, slibuji ale, že se
budu pokoušet reagovat několikrát denně.
Pokud některá z postav přijde a pak nebude dlouho psát, odejdu ji sama.
Takže na vás jen je, aby jste si hlídali příchody a odchody ostatních, abyste
nemluvili na někoho, kdo tam právě není.
Tak, to by bylo snad vše. Pokud máte nějaké dotazy, sem s nimi. Také bych ještě
jednou poprosila o popisy vašich postav – vzhled, povaha, způsob jednání, bylo
by vhodné i napsat, jaký vztah jste měli k Tiaillii. A pak už máte zde prostor
domlouvat se, kdo koho má a nemá rád :)
Hrát se začne brzo, i když nebudou ještě přijati všichni, pokynem k zahájení hry
bude to, až do jeskyně napíšu příspěvek za své CP, současnou majitelku opasku.
Herní úvod
Tiaillia – mocná čarodějka. Ano, tato slova byla nejčastěji spojována s onou
drobnou a na první pohled mladou elfkou. Jen její oči prozrazovaly, že její
zrození sahá hodně do minulosti, do dob, o kterých se vypráví už jen v bájích a
mýtech.
Nevíte, kdy a proč se začala zabývat věcmi mrtvých. To vám nikdy nevyprávěla.
Ale znáte výsledek – Perlový opasek, který je nyní vaším útočištěm, vaší
existencí. Byla to ona, která vyhledávala schopné dobrodruhy a čekala. Čekala,
až jejich pozemskou pouť zastaví smrt. Vesměs násilná smrt, neměla zájem o
vetché, i když moudré, starce nad hrobem.
Někteří z vás ji možná za to, že jeho duši v podobě perly umístila na opasek,
nenáviděli, jiní ji možná byli vděční. Jedno je ale jisté, spolu s ní jste
vykonali velké věci a zažili mnohé.
A Tiaillia jednoho dne zemřela. Odešla a to ze své vlastní vůle. Neupozornila
vás na to, neptala se na názor – byla už taková. Víte ale, že neodešla úplně.
Cítíte, že je nyní s vámi, součástí Perlového opasku, jeho podstatou. Na vaše
myšlenky ale nereaguje, a to, jestli se bude objevovat stejně jako vy, nevíte.
Od její smrti si totiž Perlový opasek ještě nikdo nezapjal kolem svého pasu. Je
to už sto nebo dvěstě let? Těžko říct. Nechali jste tu dobu uplynout rychle.
Až teď vnímáte, jak proniká světlo do malé jeskyně, kterou si Tiaillia vybrala
za místo svého posledního odpočinku.
Nějakou dobu trvá, než se přizpůsobíte normálnímu plynutí času. V tu chvíli už
má opasek nového vlastníka. Ten, nebo spíš ta, sedí zrovna u malého ohýnku. Je
noc a na nebi září hvězdy. A vy můžete opět opasek opustit a jít se seznámit s
tou, která jej nyní vlastní a se kterou jste nyní spojeni.
[zpět na rozcestník této hry]
|